wtorek, 22 stycznia 2013

gęsta zupa "mniam mniam" z zielonej soczewicy...

Jako, iż dziecię nasze starsze miało do przedszkola zataszczyć różne ziarna... ostała mi się prawie cała paczka zielonej soczewicy:) Zupa oczywiście a'la ja czyli z tego co w domu miałam sprawe przygotowałam:)



składniki:

dwie marchewki
dwie cebule
pietruszka
dwa ząbki czosnku
kawałek imbiru
cztery ziemniaki
1,5 szklanki zielonej soczewicy
dwie łyżeczki koncentratu pomidorowego
kostka rosolowa

cebulę i czosnek podsmażyłam na odrobinie oleju z pestek winogron, potem dodałam marchewki, pietruszke i ziemniaki pokrojone "jakktolubi";) jak wszystko lekko zmiękło dorzuciłam kawalek imbiru i zalałam litrem wody z kostką rosołową, posoliłam, dodałam papryki słodkiej, oregano i dorzuciłam ziele angielskie oraz liście laurowe...

podgotowałam ok 15 minut, soczewicę przepłukałam pod bieżącą wodą i dorzucilam do zupy... za jakiś czas dodałam koncentrat pomidorowy i gotowalam ok 25 minut... na koniec zaprawiłam śmietaną...



teraz dzieci siedzą i pałaszują a ja słyszę tylko "mniam mniam":)

1 komentarz:

  1. A ja gotuję taka zupę tak jak grochówkę (zamiast grochu soczewica) ale wypróbuję Twój przepis:)

    OdpowiedzUsuń