poniedziałek, 30 września 2013

zupa dyniowa z nutką grzybową...


składniki:

ok 1kg dyni
5-6 ziemniaków
kawałek selera
pietruszka
3-4 marchewki
cebula
2 ząbki czosnku 
nieduże jabłko
mandarynka
uduszone dzień wcześniej grzyby (akurat miałam)

cebulę pokroić jak lubicie i zeszklić na oleju w garnku, dodać pokrojone jak do zupy ziemniaki, marchew, selera, pietruszkę, jabłko oraz pokrojoną w kostkę dynię.. podsmażyć... posolić, dodać pieprz, ziele angielskie, liście laurowe, paprykę słodką, kilka listków świeżej mięty i bazylii i zalać wodą tak by przykrywała warzywa... gotować do miękkości a następnie dodać sok z mandarynki i łyżkę masła i  zmiksować jak kto lubi (ja nie miksuję całkiem gdyż lubię mieć też "coś na ząb" w zupie).

do zmiksowanej zupy dodałam grzyby, które udusiłam wczoraj (podsmażyłam boczek, zeszkliłam cebulkę, wrzuciłam grzyby, sól, pieprz, ziele angielskie i liść laurowy i dusiłam) i pogotowałam chwilę razem...



wyszło pysznie:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz